söndag 22 juli 2007

Dom Joly

Tjena,
Igår var det återigen dags för ett möte, efter hemkomsten av den förlorade sonen. Till mitt stora förtret upptäckte jag att jag glömt lappen med dagordningen hemma vilket gjorde att mötet fick en liten annorlunda struktur. Vad som påbörjades (och i min frånvaro avslutades) var buildandet av Ogre utan SDK, alltså från source. Detta gjordes för att kunna integrera det nya GUI-biblioteket RBGUI.

Idag har jag fortsatt byggandet på kollisions-hanteraren som numera även hanterar triggers - dvs: geometri eller områden som spelaren går in i för att en händelse skall ske. Ett exempel kan vara att gå fram till en spak som man skall dra i, och detta är bara möjligt om man är inom ett visst område.

Tobbe jobbar på med OpenAL och jag får väl även jag ta tag i buildande av Ogre från source i dagarna. Jocke kör vidare me RBGUI.

Tack och hej

Inga kommentarer: